bozqurd
Perşembe, Kasım 08, 2007
از خاطرات منتشر نشده یک فرزند کوروش کبیر
از خاطرات منتشر نشده یک فرزند کوروش کبیر
کهن دیارابی خیال ما شوشعر سرود میهن پرستانه «ای ایران» همه مشنگی ما ایرانیان را یک جا در خود دارد
.1. خالی بندی
ای ایران ای مرز پرگُهر----- ای خاکت سرچشمهٔ هنر
«مرز پرگهر»؟«خاک ایران» «سرچشمه هنر» است؟ خاک، سرچشمه هنر است؟سنگ کوهت درّ و گوهر است----- خاک دشتت بهتر از زر استسنگ کوه های درکه و دربند از در و گوهر بهتر است؟خاک بیابان قم از طلا باارزش تر است؟ایران ای خرّم بهشت من----- روشن از تو سرنوشت منایران، «بهشت خرم» است؟ ایران؟ بهشت است؟ سرنوشت ما روشن است؟ فرضا که سرنوشت ما روشن باشد، دلیل این روشنایی ایران است؟گر آتش بارد به پیکرم----- جز مهرت در دل نپرورمشما در حال قدم زدن در خیابان هستید. ناگهان آسمان می غرد ولی به جای باران آتش شروع به باریدن می کند. آتش روی بدن شما می بارد. شما عاشق ایران می شوید
.2. پارانویا
ای دشمن ار تو سنگ خاره ای من آهنم----- جان من فدای خاک پاک میهنمآهای دشمن، من انقدر ایران را دوست دارم که حاضرم جانم را فدای خاک اش کنم. خاک ایران پاک است. من محکم هستم. من از تو محکم تر هستم. اگر تو سنگی من آهن ام. پوزات بخورد.دور از تو اندیشهٔ بَدان -----پاینده مانی تو جاودان«بدها» به ایران فکر می کنند. ما بد نیستیم. بدها باید از فکر کردن به ایران دست بردارند تا ایران تا ابد جاودان بماند
.3. توهم و مشنگی محض
تا گردش جهان و دور آسمان به‌پاست----- نورِ ایزدی همیشه رهنمای ماستخدا هست. خدا از خود نور ساطع می کند. نور خدا را فقط ما در مرز پرگهر می بینیم. نور خدا ما را راهنمایی می کند. نور خدا ما را تا زمانی که جهان می گردد و آسمان دور می زند راهنمایی خواهد کرد.در راه تو، کِی ارزشی دارد این جان ما----- پاینده باد خاک ایران مامرز پرگهر راه دارد. در این راه جان ما بی ارزش است. ما مایلیم خاک ایران (در اثر عوامل طبیعی مثل فرسایش خاک و غیره؟) هرگز از بین نرود بلکه تا ابد باقی بماند
.4. چس ناله، کلیشه، و انحطاط
مهر تو چون، شد پیشه‌ام----- دور از تو نیست اندیشه‌امچی چی؟! متوجه نشدم چی گفتی.از آب و خاک و مهرِ تو سرشته شد گِلم -----مهر اگر برون رود تهی شود دلممن دارای گِل هستم .این گِل من را از آب و خاک و مهر ایران سرشته اند. اگر عشق نباشد دل خالی می شود.
جان مادرتان از این مشنگ بازی ها دست بردارید.در مراسم تان ترانه های نوش آفرین یا شهره را بخوانید
bu postu balatarin websitasina yolla: Balatarin  
yazir haray at 2:29 ÖS | xoy |


Comments: