bozqurd
Salı, Eylül 18, 2007
مصادره فرهنگ تورک براي فارسها٫



مصادره فرهنگ تورک براي فارسها٫ مد شدن استفاده از "فرهنگ تورک" تحت عنوان "فرهنگ ملي ايران" !!

همانگونه که در مباحث پيشين از اين دست شاهد بوده ايم٫ فرهنگ غني و ريشه دار تورک در سرتاسر جغرافياي ايران ريشه دارد. علت اين گستردگي و استحکام ايجاد حکمرانيهاي دراز مدت و امپراطوريهاي قدرتمند در سرزمين متعلق به تورکان ميباشد. تاريخ به ياد دارد که منطقه معروف به ايران براي هزاره ها قلمرو تورکان بوده است.

امروزه با اينکه در دنياي مدرن زندگي ميکنيم اما هنوز شاهد رواج فرهنگ متين و متمدن تورک در بين مردمان منطقه ايران هستيم. از طرز برخورد گرفته تا شعر٫ از نويسندگي گرفته تا فيلمسازي و اخيرا از لباس گرفته تا شيوه ازدواج!! بلي اشتباه نخوانده ايد٫ موج جديدي از مصادره فرهنگ تورک شروع شده و آنهم از سوي جامعه روشنفکر جامعه ايراني!! آناني اين موج را شروع کرده اند که فارس را ايران و ايراني را فارس ميدانند









اين عکس (سمت پایین، یک عروس و یک داماد) براي دعوت از دوستان و آشنايان براي مراسم عروسي يکي از بازيگران مشهور سينماي ايران آماده شده است. شيوه آرايش٫ لباس و حتي طرز پز دادن به دوربين يادآور سالهاي حکومت امپراطوران قاجار در ممالک محروسه قاجار ميباشد. طرح پشت صحنه و طرز انشاي دعوتنامه٫ مراسم در باغ روباز و در واقع همه چيز در حال و هواي امپراطوري تورک قاجار طراحي شده است.

کارت دعوت فوق با رعايت اصول اوليه دوران قاجار و حتي به صورت مهروموم شده به مدعوين ارسال شده بود!! موردي عجيب و تقريبا کمياب در رژيم کنوني اسلامي ايران که با تجدد و مدرنيته مخالفت ميکند. نکته اي که بايد در نظر داشت اين است که مواردي از اين دست اگر در خدمت اشاعه تاريخ و فرهنگ ساختگي فارس باشد٫ نه تنها از سوي رژيم منع نميشود بلکه به نوعي مورد حمايت نيز قرار ميگيرد. اجراي برنامه هاي سنتي تورکي آذربايجاني با عناوين جعلي ايراني! و يا ملي ايران در صدا و سيما٫ سرقت موذيانه عادات و رسوم آذربايجاني و تغيير نام آنها به فرهنگ ايراني!! زنگ خطري است که بايستي ما آذربايجانيها را به واکنش مجبور نمايد. اين در حالي است که برگزاري کلاسهاي آموزش رقص٫ زبان و شعر تورکي قدغن است.

فارسهايي که در ايران جعلي خود در "بشقاب" تورکي "قورمه" سبزي تورکي خورده و "لباس" تورکي ميپوشند!! از بازمانده هاي حکومت تورکها و تجارب آنها بهره برده و موفقيتهاي تورکان را به اسم خود مينويسند!! هنوز هم تقويم و تاريخشان تورکي است و بهره مند از يافته ها و ساخته هاي تورکان هستند!! ميخواهند اين همه افتخار تورکها را طي يک سياست زيرکانه به نام خود مصادره نمايند. اين کاري است که اگر تداوم داشته باشد نتيجه اي اسف بار و خطرآفرين براي آذربايجان و تورکها در پي خواهد داشت.

تورکهايي که به دلايلي به خارج از ممالک محروسه مهاجرت کرده اند ٫ خود از ارکان معتبر اينگونه سواستفاده ها هستند. آنهائي که بدون آگاهي از سياست زيرکانه فارسها و تنها براي خدمت به آبا و اجدادشان که به اشتباه ايراني ناميده شده اند٫ مراسم و لباس سنتي و اصيل خود را با نام ايراني معرفي ميکنند. در مراسم مخصوص در کشورهاي اروپائي شاهد حضور چشمگير آذربايجانيهايي هستيم که با لبسا و رقص تورکي مروج اسم جعلي ايران هستيم. باشد که فعاليت هدفدار و مستمر فعالين فرهنگي آذربايجان به اين مشکلات خاتمه داده و سروساماني به بي برنامه گيهاي تورکان خارج از ممالک محروسه باشيم. در داخل و خصوصا شهرهاي آذربايجاني موج هويت خواهي با سرعتي باورنکردني در حال پيشروي است٫ اين موج را به خارج نيز هدايت نمائيم.

ارتباط علمي و فرهنگي داخل و خارج از آذربايجان يکي از اصول پيروزي ماست.
bu postu balatarin websitasina yolla: Balatarin  
yazir haray at 11:40 ÖÖ | xoy |


Comments: